Erős ügyfélhitelesítés

FONTOS HOGY TUDD!

2019. szeptember 14. után csak akkor tudsz online vásárolni, ha felkészültél az erős ügyfélhitelesítésre.

MI AZ ERŐS ÜGYFÉLHITELESÍTÉS?

Az erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication, SCA) egy plusz biztonsági ellenőrző lépés a bankkártyás fizetések és az elektronikus fizetési műveletek során, amely 2019. szeptember 14-től lép életbe.

Az erős ügyfélhitelesítés azt biztosítja, hogy bárhol is történik a vásárlás, illetve a bankolás, csak a kártya használatára jogosult személy, vagyis a kártyabirtokos hitelesíthesse a tranzakciót.

HOGYAN MŰKÖDIK AZ ERŐS ÜGYFÉLHITELESÍTÉS?

A banknak a lehetséges háromféle azonosítástípusból legalább kettő használatával egyértelműen azonosítania kell a fizetést vagy banki műveletet kezdeményező személyt.

KÉSZEN ÁLLSZ? AZ ALÁBBI HÁROM LÉPÉSBŐL MEGTUDHATOD!

1. Van mobiltelefonom? Az erős ügyfélhitelesítéshez mobiltelefon vagy okostelefon szükséges.

2. A napi használatban lévő telefonszámom van megadva a bankomnál? Az online bankkártyás vásárlás és az online bankolás során csak akkor végezhető el az erős ügyfélhitelesítés, ha a bank el tud érni a telefonodon.

3. Le van töltve a bankom mobilalkalmazása? Ajánljuk, hogy töltsd le bankod mobilalkalmazását, és regisztráld benne bankkártyádat, mert legkényelmesebb módon a mobilbanki alkalmazáson keresztül tudod hitelesíteni tranzakcióidat.

Tudj meg többet arról, hogyan működik az erős ügyfélhitelesítés!

Tovább

Kérdésed van? A leggyakoribb kérdéseket és válaszokat is összegyűjtöttük.

Tovább